martes, octubre 24, 2006

UM proposa construir aparcaments soterrats als carrers principals i recuperar la gestió de l'ORA


Unió Mallorquina d'Inca ha presentat dues propostes "per a millorar el trànsit a la ciutat". El seu portaveu, Francesc Mulet, explica que "durant 2006 la gran majoria del sector comercial de la nostra ciutat està passant un període d’incertesa ja que les vendes de la majoria dels comerços no són tot el que s’esperava; tot i que els comerciants pequen a vegades de pessimistes i a vegades es queixen per costum, la realitat fa que la preocupació sigui realista en aquests moments. Els comerços de la nostra ciutat necessiten més que mai que els accessos a Inca i la circulació de vehicles es pugui fer d’una manera fluida, ja que si això no es produeix provoca que els clients, i sobretot els dels pobles veïnats, els hi sigui més fàcil arribar a les grans superfícies properes a Palma, que intentar circular per dins Inca".
Des de Unió Mallorquina es proposa que "perquè la circulació sigui fluida s’han de retirar el màxim nombre de vehicles de la circulació, es per això que s’ha de promoure la construcció de més aparcaments soterrats a les principals vies de circulació de vehicles". En aquests moments hi ha construits uns aparcaments a la Plaça de Mallorca i d'altres en construcció a la Plaça Tapada: "sabem que els aparcaments que hi ha fets no basten, per lo que considerem que l’equip de govern del Partit Popular ha de cercar solucions en aquest tema", diu Mulet.

Més aparcaments
La proposta d'UM és; en primer lloc, fer més aparcaments soterrats a les principals vies de circulació i que la gestió d’aquests sigui municipal. Mulet afegeix que "si aconseguim que la gestió dels aparcaments i de l’ORA sigui municipal podríem fer que aparcar davall terra (aparcaments soterrats), sigui molt més econòmic que aparcar a la zona d’ORA, i així aconseguirem provocar menys circulació de vehicles i en conseqüència una major fluïdesa en els aparcaments rotatoris (ORA)".
El portaveu nacionalista te clar que "només es pot dur a terme aquesta proposta sempre i quant la gestió sigui pública", ja que l’empresa privada té com a objectiu "només guanyar diners i no millorar la circulació". Mulet considera que les propostes fetes fins hara pel P "son clarament insuficients".