lunes, octubre 16, 2006

El Consell de Mallorca aprova el traçat de la ronda Nord que va més aferrat al casc urbà


El Consell de Mallorca ha aprovat de forma definitiva l’estudi informatiu de la ronda nord d’Inca, en el que es manté en línies generals el traçat més acostat al nucli de la ciutat. El PSOE d'Inca ha estat la primera formació en protestar per tal aprovació. El seu portaveu, Xavier Ramis, ha mostrat la seva "més enèrgica repulsa a aquesta resolució que condicionarà el futur de la ciutat". L’aprovació definitiva de l’estudi informatiu de la ronda nord d’Inca contempla una via amb característiques urbanes en la que s’ha eliminat les corbes més pronunciades, separant lleugerament aquesta carretera de la urbanització de Crist Rei Nou. Aquesta reivindicació la feren més de 300 veïnats de la barriada de Crist Rei Nou que varen presentar al·legacions a que el Pla General d’urbanisme incorporés una carretera tan aferrada a la urbanització.
El PSOE considera que "la alternativa elegida continua tenint greus errors que condicionaran el desenvolupament de la ciutat que quedarà encorsetat entre la variant sud de l’autopista d’Alcúdia i la ronda nord; com fins ara passava amb la carretera d’Alcúdia que durant anys va ser un punt negre de siniestrabilitat".
Per altra banda els socialistes fan referència a "les dades de l’Estudi de Impacte Ambiental del PGOU, que indiquen que la intensitat de trànsit que haurà de suportar aquesta via superarà els 30.000 vehicles per dia i que, segons el mateix estudi, es califiquen com un impacte potencial que ens han de fer pensar urgentment en mesures de planificació". Per altre banda, "en el desenllaç de la ronda davant la nova escola de Son Amonda i el Institut Berenguer d’Anoia es crearà un nou punt negre, a la vegada que ralentitzarà la circulació d’aquesta via", indica Ramis. En aquest sentit cal recordar que en contra de l’Estudi informatiu es varen presentar 780 al·legacions, 555 presentades per la Plataforma a favor de la Ronda Nord d’Inca.